Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:20:03+01:00
Walka z rusyfikacją:
1.skarga wiejskich kobiet na wiechwskiego do inspektora jaczmieniewa o tym że ich dzici ucza sie po rosyjsku i spiewaja w tym jezyku piesni
2.nakaz ks. wargulskiego co do spiewania hymnu w jez. polskim
3.sprzeciw waleckiego w czasie oczerniania zakonic przez nauczyciela
4. potajemne czytanie literatury polskiej i dzieł romantycznych
5. obrzucenie błotem majewskiego ktory domyslił sie konspiracyjnej dzialalnosci chlopcow
6. wpajanie przez p. stogowska nienawisci do rosji swoim dzieciom, kontynuacja dziela przez birutę.
7 opowiesci szymona NOGI O POWSTANCU RATUJACYM ZYCIE NIEWOLNIKA. 8. WZAJEMNE WSPIERANIE SIE. NP POMOC A. RADKOWI UDZIELONA PRZEZ BOROWICZA GDY TAMTEN MIAL BYC WYRZUCONY ZE SZKOLY. WSPArcie okazane borowiczowi przez andrzeja radka po wyjezdzie biruty. 9.recytacja reduty ordona przez zygiera-obudzenie patriotyzmu, wzruszenie sztettera
10.odmowa pojcia na rosujski spektakl do teatru
11. ucieczka borowicza i wilczka z kosciola-sprzeciwienie sie ros. nauczycielom
12.wpajanie dzieicomk patriotyzmu przez rodzicow
1 5 1
2009-11-19T19:20:06+01:00
Bernadr zygier na lekcji jezyka polskiego zarecytował "redutę ordona"
Figa sprzeciwił sie zgorzkniałemu nauczycielowi historii twierzac ze to co mowi to sa szczerstwa.
Bernard zygier wraz z przyjaciółmi czytali polskie ksiazki na górce u gontali.