Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:26:36+01:00
Kościół jest:
-jeden - tak jak jeden jest Bóg;
-święty - świętość Kościoła polega na tym, że grzesznik może w nim oczyścić się ze swojego grzechu i osiagnac pełnie doskonałosci zarówno moralnej jak i religijnej;
-powszechny - dostępny dla wszystkich, bez względu na narodowość, kolor skóry itd.;
-apostolski - jest "zbudowany na Apostołach".
3 2 3
2009-11-19T19:33:10+01:00
Wymiary Kościoła:
- jeden
- święty
- powszechny
- apostolski
2 3 2
2009-11-19T19:38:27+01:00
*jeden - ma świecie jest wiele kościołów, ale tylko nasz został stworzony przez Boga, a nie jak inne przez ludzi.
*święty - jest z Boga i dla Boga
*powszechny - posłany na cały świat i dla każdego, obejmuje całość wiary
*apostolski - oparty "na apostołach", zachowuję naukę Apostolską,

[tak jak to mówimy w Credo - Wierzę w Boga - wierzę w jeden święty powszechny i apostolski Kościół]
3 2 3