Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:20:15+01:00
Pisownia -ji, -i lub -ii w dopełniaczu, celowniku i miejscowniku rzeczowników żeńskich zakończonych na -ja lub -ia
A. Rzeczowniki zakończone na -ja, występującym po s, z, c, mają w tych przypadkach zakończenie -ji, np.
5 2 5
2009-11-19T19:24:30+01:00
Rzeczowniki rodzaju żeńskiego zakończone na -ja które występuje:
-po samogłoskach-mają w Dopełniaczu,Celowniku i Miejscowniku zakończenie-i
- po samogłoskach po s,z,c - mają w dopełniaczu celowniku i miejscowniku zakończenie-ji


ii piszemy
w przypadku zależnych obecnych rzeczowników rodzaju żeńskiego zakończonych w mianowniku na -ia
6 3 6