Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:34:35+01:00
1709-porcelana Miśnieńska-Bötger
1714-trzy prawa ruchu-I.Newton
1733-mechaniczne czułenko tkackie-I Kay
1735-pierwszy system klasyfikacji roslin-K.Linneusz
1752-piorunochron
1776-pierwsza łódź podwodna-Buschnell
1783-bierwszy latający balon-bracia Montgdfier
1763-maszyna parowa-J.Walt
Wynalazki te były bardzo ważde bo bez niektórych z nich nie wyobrażamy sobie dziś życia,dały one też początek kąstrułowaniu badZiej złożonych i sprawniejszych maszyn,bez wynalezienia tych w XVIII wieku nie wynaleziono by m.in.maszyn pracujących w fabrykach itp.które są bardzo przydatne dla człowieka
30 4 30
2009-11-19T19:35:05+01:00
W 1711 roku powstała pierwsza maszyna parowa
W 1742 roku Celcjusz podaje skale termometrów
W 1751 roku panowie Cronsted i Bergmann odkryli Nikiel
W 1766 roku pan Cavendisha odkrywa wodór
W 1791 roku pan Cavendish ustala skład chemiczny wody
W 1788 roku pan Coulomb podaje prawo przyciągania i odpychania elektrycznego

Nie mam pojęcia czemu są ważne ale są ważne ;-)
14 3 14
2009-11-19T19:41:14+01:00
Najważniejsze odkrycia XVIII w. można podzielić na różne grupy:
z punktu artystycznego bardzo ważnym wynalazkiem był fortepian (1711r.), gdyż pozwalał tworzyć nowe kompozycje; stalowe pióro do pisania (1780r.), ponieważ ułatwiało tworzenie nowych dzieł literackich.
z punktu medycyny do najważniejszych zaliczymy: termometr rtęciowy (1714r.), gdyż ułatwiał mierzenie temperatury; ambulans (1792r.), umożliwiał on szybkie dotarcie do chorego.
z punktu odkryć morskich/ okrętów - bardzo ważnym było odkrycie okrętowego koła sterowego (1701r.) oraz łodzi podwodnej (1776r.), gdyż dzięki nim poprawiał się komfort podróży morskich oraz umożliwiały zapuszczanie się w dalsze zakątki wód.
z punktu wynalazków elektryki przełomem były : wiertarki do metali i obrabiarki do kół zębatych (1720r.), odkrycie indukcji elektrycznej (1753r.), elektryczna zapalniczka (1780r.), ponieważ poprawiały komfort różnych prac.
Jest tego znacznie więcej, tylko prosiłeś zwięźle. ; ))
13 4 13