Oblicz pola prostokątów o wymiarach.
100m × 100cm
0,5dm × 50cm

zad 2
jaki obwód ma kwadrat o polu 64cm.

zad 3
ile jest różnych (nieprzystających) prostokątów o polu 35cm²,których boki mają długość wyrażające się całkowitą liczbą centymetrów.

zad 4
wyraź podobne powierzchnie we wskazanej jednostce.
a)[cm²] 27,5dm² 2,5m² 0,1m² 1500mm²
b) [m²] 0,5km² 2 km² 12500cm² 2500dm²

3

Odpowiedzi

2009-11-19T19:41:11+01:00
1)
a=100m
b=100cm=1m
P=ab
P=100m*1m=1oom^2

a=0,5dm=5cm
b=50cm
P=ab
P=5cm*50cm=250cm^2

2)pole=64cm
p=a^2
a=pierwiastek z 64
a=8cm
ob=8*4=32cm

2009-11-19T19:49:34+01:00
Oblicz pola prostokątów o wymiarach.
100m × 100cm
P=100m*1m
P=100m²

0,5dm × 50cm
P=5cm*50cm
P=250cm²


zad 2
jaki obwód ma kwadrat o polu 64cm.
P=a²
a²=64
a=8
Obw=4a
Obw=4*8
Obw=32cm

zad 3
ile jest różnych (nieprzystających) prostokątów o polu 35cm²,których boki mają długość wyrażające się całkowitą liczbą centymetrów.
Według mnie tylko dwa
1*35, 5*7

zad 4
wyraź podobne powierzchnie we wskazanej jednostce.
a)[cm²]
27,5dm²=2750cm²
2,5m²=25000cm²
0,1m²=1000cm²
1500mm²=15cm²

b) [m²]
0,5km² =500000m²
2 km² = 2000000m²
12500cm²= 1,25m²
2500dm²=25m²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:06:58+01:00
Zad.1
oblicz pola prostokątów o wymiarach.
100m × 100cm
100cm=1m
P=100m*1m
P=100m²

0,5dm × 50cm
0,5dm=5cm
P=5cm*50cm
P=250cm²


zad 2
jaki obwód ma kwadrat o polu 64cm.
P=a²
a²=64
a=√64
a=8cm
Ob=4a
Ob=4*8
Ob=32cm
obwód to 32cm

zad 3
ile jest różnych (nieprzystających) prostokątów o polu 35cm²,których boki mają długość wyrażające się całkowitą liczbą centymetrów.
Według mnie tylko dwa
1cmx35cm, 7cmx5cm

zad 4
wyraź podobne powierzchnie we wskazanej jednostce.
a)[cm²]
27,5dm²=2 750cm²
2,5m²=2 5000cm²
0,1m²=1 000cm²
1500mm²=15cm²

b) [m²]
0,5km² =500 000m²
2 km² = 2 000 000m²
12500cm²= 1,25m²
2500dm²=25m²