Zamień ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe i oblicz:
a) (0,75 + 1 1/2) * 2/9=
b)0,5 * 5/3 + 2/3 : 0,4=
c) (1,5 - 3/4) : 4/3=
d) (1,25 - 1/8) : (7/8 - 0,75)=

gdy jest np 1 1/2 oznacza to,że jest to jedna cała i jedna druga
* - mnożenie

3

Odpowiedzi

2009-11-19T19:51:06+01:00
A]
(0,75+1 1/2)*2/9=(75/100+11/2)*2/9=(75/100+6550/100)*2/9=265/5*1/9=625/45

b]
0,5*5/3+2/3/0,4=5/2*1/5+2/3/4/10=5/6+1/3*10/2=5/6+10/6=15/6=2 3/6

2009-11-19T19:56:21+01:00
(a) (0,75 + 1 1/2) * 2/9=(75/100 + 1 1/2 )*2/9 = (75/100 + 1 50/100)*2/9=2 25/100 * 2/9 =225/100*2/9=25/50=1/2
b)0,5 * 5/3 + 2/3 : 0,4= 5/10*5/3+2/3: 4/10=5/6+1/6=6/6=1
c) (1,5 - 3/4) : 4/3=(1 5/10 - 3/4):4/3=(1 20/40 - 30/40):4/3=(60/40 - 30/40):4/3=30/40:4/3=10/1 = 10
d) (1,25 - 1/8) : (7/8 - 0,75)=(1 25/100 - 1/8 ):(7/8-75/100 )=
(1 200/800 - 100/800 ) : (700/800 -600/800)=1 100/800:100/800 =900/800 : 100/800=9/1=9

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:57:11+01:00
A).(0.75+11/2)*2/9=(3/4+11/2)*2/9=(3/4+22/4)*2/9=25/4*2/9=25/18=jeden i 7/18 chyba
b).0,5*5/3=2/3:0,4=1/2*5/3+2/3:2/5=5/6+2/3:2/5=5/6+1i 2/3=5/6+1i4/6=1i9/6=2i3/6=2i1/2
c).(1.5-3/4):4/3=(1i1/2-3/4):4/3=(1i2/4-3/4):4/3=9/16
d).(1,25-1/8):(7/8-075)=(1i1/4-1/8):(7/8-0.75)=1i1/8:1/8=9
nie jestem pewna ale chyba dobrze