Dany prostokąt o bokach a i b .Pole tego prostokąta równe 24cm kwadratowe wiesz o co chodzi nie.Dwa równoległe boki tego prostokąta zwiększono
o 8 cm i otrzymano prostokąt o bokach a+8i b.Pole prostokąta zwiękrzyło
się o 64cmm kwadratowe . Wyznacz Dłudość boków a i b .
tylko nie piszcie mi głupot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proszę bardzo o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-19T19:47:48+01:00
A*b=24
(a+8)*b=64
rozwiąz ten ukł równań i wyjdzie a=4,8 i b=5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:12:52+01:00
P=24
p1=p+64=88
a1=a+8
b
24=a+b


a1 i b =?

24=a*b
88=a1*b

24=a*b
88=a*b +8*b

a*b=24
a*b=88-8*b

24=88 -8*b
88 -8*b=24
-8*b=24-88
-8*b=-64
b=8cm

a*b=24
a*8=24
a=3cm



Pozdrawiam