A) gimnazjum nr 52 jest 300uczniow a w gimnazjum nr jest o 150% uczniow wiecej czyli w obu tych szkolach razem jest .........uczniow
b)list protectacyjny do dyrektora fabtyki podpisalo 20 osob czyli 40% pracownikow aby protest poparlo 50% pracownikow pod listem musi sie podpisac jeszcze .......osob

bardzo prosze to musze miec zrobione na jutro a mam jeszcze jedna prosbe napiszcie mi wszystkie obliczenie do tych zadan pliska

2

Odpowiedzi

2009-11-19T19:51:09+01:00
300 * 150% = 450
300 + 450 = 750
Odp.; W obu szkołach jest razem 750 uczniów


20 osób to 40%
10 osób to 20%
50 osób to 100%
5 osób to 10 %
40% + 10% = 50% więc 20 osób + 5 osób = 25 osób
odp: Powinno podpisać jeszcze 5 osób
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:51:15+01:00
A) gimnazjum nr 52 jest 300 uczniow a w gimnazjum nr x jest o 150% uczniow wiecej czyli w obu tych szkolach razem jest 750 uczniow
b)list protectacyjny do dyrektora fabtyki podpisalo 20 osob czyli 40% pracownikow aby protest poparlo 50% pracownikow pod listem musi sie podpisac jeszcze 5 osob.

a)
300 + 150% = 300 + 450 = 750
sto procent to 300 a 50 % z 300 to 150 :)
b)
20 osób - 40 %
x osób - 10 %
Liczymy 10 % bo tyle jeszcze potrzeba
wykonujemy to "na krzyż" :)
20*10 - 40*x
200 - 40x / : 40
x = 5 :)

Proszę : )
4 5 4