1) Zamień ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe i oblicz:
a)0,375 : 2/3 : 4/3=
b)3/5 * 1/2 + 1,5 : 6 + 7,5 : 1/2

2) Oblicz w pamięci:
a) (2,5 - 1,5) * (1 1/2)=
b) (3 1/4 + 1,75) : (2,5 - 0/5)=

gdy jest np 1 1/2 oznacza to,że jest to jedna cała i jedna druga
* - mnożenie
gdy jest np 2/3 oznacza to,że jest to dwie trzecie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:52:06+01:00
1)
a)0,375 : 2/3 : 4/3=3/8:2/3:4/3=27/64
b)3/5 * 1/2 + 1,5 : 6 + 7,5 : 1/2=3/5*1/2+3/2:6+15/2:1/2=15 i 11/20

2)
a) (2,5 - 1,5) * (1 1/2)=1,5
b) (3 1/4 + 1,75) : (2,5 - 0/5)=2
2009-11-19T20:03:45+01:00
1. a). 3/8 : 2/3 : 4/3 = 3/8 * 3/2 * 3/4= 27/64
b). 3/5 * 1/2 + 1 1/2 : 6 + 7 1/2 : 1/2= 3/10 + 3/2 * 1/6 + 15/2 * 2/1 = 3/10 + 1/4 +15 = 12/40 + 10/40 +15= 22/40 +15= 15 22/40

3/10 i 1/4 zostały sprowadzone do wspólnego mianownika.

2. a).1 1/2
b). 2
2009-11-19T21:47:43+01:00
1.zadanie
a) 0,375: 2/3:4/3= 3/8×3/2:4/3= 9/16×3/4= 27/64
b) 3/5×1/2+1/5:6+7,5:1/2= 3/10×5/10+1/5:6+7i5/10:1/2=
= 1i5/10+2/30+15całości= 1i15/30+2/30+15całości=
= 16i 17/30

2.zadanie
a) 1,5
b) 2,5