Odpowiedzi

2009-11-19T19:59:33+01:00
Spoczywać w objęciach Morfeusza - "smacznie" spać
Puszka Pandory – przyczyna zmartwień i kłopotów
Syzyfowa praca – praca nie przynosząca efektu, daremna praca;
Męki Tantala – torturowanie wizją czegoś pozornie bliskiego, lecz niedostępnego;
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:01:02+01:00
W objeciach Morfeusza- ktoś śpiący, pogrożony w śnie .
puszka pandory - to symbol nieszczęśc czego co wywołuje niespotykane trudności..
syzyfowa praca - praca bez konca , ciężka, bezcelowa, żmudna ...
meki tantala - cierpienie (fizyczne,moralne)wynikłe z niemożności i zaspokojenia pragnienia .

proszę ;))
15 4 15
2009-11-19T20:03:58+01:00
Syzyfowa praca - wymagająca ustawicznych i często bezskutecznych wysiłków; trud ciężki i bezcelowy.

Pandory puszka - coś, co wywołuje mnóstwo nieprzewidzianych trudności; źródło nie kończących się smutków, kłopotów, nieszczęść.


Tantala męki - cierpienia wynikające z dręczącego pożądania rzeczy znajdujących się blisko, na widoku i w obfitości, a jednak niedostępnych.

w objęciach Morfeusza - zapaść w sen, zasnąć.
6 4 6