Proszę pomóżcie! Muszę to mieć na jutro plisssssssss
a) skrzyzowano dwie myszy: czystej linii czarna i czystej linii brązowa. Jakiego koloru będzie potomstwo?
b) Jakiego koloru może być potomstwo, jeżeli skrzyzujemy dwie czarne myszy-jedna czystej linii, a druga heterozygotyczną?
c) Jakiego koloru może byc potomstwo, jeśli czarna mysz heterozygotyczną skrzyzujemy z homozygotyczną myszą brązową?
d) Skrzyzowano dwie heterozygotyczne myszy i otrzymano 20 myszek. Jakie jest prawdopodobieństwo urodzenia myszy czarnych i brązowych w takiej krzyżówce?

3

Odpowiedzi

2009-11-19T20:03:14+01:00
1) 50% potomstwa brązowe i 50% potomstwa czarne
2009-11-19T20:06:19+01:00
A) jest duże prawdopodobieństwo że będa czarno-brązowe
b)będzie bardziej heterozygotyczną bo to przeważa
c) czarne i troszke brazowe nie jestem pewna
d)małe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:21:18+01:00
A.jeśli zachodzi kodominacja to szaro bure (brozowo-czrne)jeślinie było jeszcze kodominacji to zależy który gen jest dominujaćy
B.66,6%szare a 33,3%czarne bez kodominacji same czarne.w 1 pszypadku zakładamy iż mysz brązowa ma np. Bb czyli bedzie posiadała gen dominujacy a w drugim że same recesywne
C.{??(78,5% brzowe i ??16,5% czrne)??} lub same czrne
D.25% potrzebny kest dwa dominujący chodzi nam tylko o to czy rodzice bedą posiadali gen dominujący aby sie uaktywnić bez kodominacji jak była by kodominacja były by np różowe