Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:07:23+01:00
1. półwysep grecki
2. miasto, którego królem był Priam
3. osada zakładana przez Starożytnych Greków poza granicą ich kraju
4. dzieło Homera; opowiada o wojnie trojańskiej
5. miejsce narodzin i śmierci Archimedesa
polis- miasto ( w języku greckim)
101 2 101
2009-11-19T20:13:42+01:00
1) Jak nazywał się półwysep, na którym leżała Sparta?
2) Jakie miasto było położone w Troadzie?
3) Najczęściej zamorski obszar, będący we władaniu jakiegoś państwa
4) jeden z poematów Homera
5) "Miasto Archimedesa"

Polis- miasto-państwo, działające jak państwo
24 4 24