1. Przez żarówkę o rezystancji 0,4 kΩ płynie prąd o natężeniu 0,55A. jaka jest moc żarówki ?

2.Żelazko o mocy 1kW jest dostosowane do napięcia 220V. Jakie jest natężenie prądu płynącego przez spiralę tego żelazka?

czarna magia wiec proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T20:15:43+01:00
1. R= 400Ω
I= 0.55A
U= I*R= 0.55*400= 220V
P= U*I= 220*0.55= 121W


2. P= 1000W
U= 220
I= P/U= 1000/220= 4.54A
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:16:37+01:00
1. Przez żarówkę o rezystancji 0,4 kΩ płynie prąd o natężeniu 0,55A. jaka jest moc żarówki ?

R= 0,4 kΩ= 4000Ω
I= 0,55 A
R= U÷I
U=R×I
[U]= Ω × A= V
U= 4000×0,55=2200 V
P= U×I
[P]= V×A=W
P=2200×0,55=1210 W

2.Żelazko o mocy 1kW jest dostosowane do napięcia 220V. Jakie jest natężenie prądu płynącego przez spiralę tego żelazka?

P=1kW=1000W
U=220V
P=U × I
I=P÷U
[I]=W÷V=A
I=1000÷220=4,54 A
4 3 4