W gimnazjum ogłoszono konkurs na najlepszą klasę pod względem frekwencji. W ciągu 180 dni nauki w klasie Ia zanotowano łącznie 540 nieobecności,w Ib-405, w Ic-504, a w Id-486 nieobecności. W której klasie frekwencja była najwyższa,a w której najniższa, jeżeli w klasie Ia jest 32 uczniów, w klasie Ib-30, w klasie Ic-28, a w klasie Id-27 uczniów??
szybko proszę o rozwiązanie;D
xD

3

Odpowiedzi

2009-11-19T20:22:39+01:00
1a
540/32=16,875
100%-16,875*100%/180=100%-9,375%=90,625
1b
405/30=13,5
100%-13,5*100%/180=100%-7,5%=92,5%

1c
504/28=18
100%-18*100%/180=100%-10%=90%
1d
486/27=18
100%-18*100%/180=100%-10%=90%

najwyższa frekwencja była w klasie 1b,
5 5 5
2009-11-19T20:28:09+01:00
180-dni szkolne
1a- 540 nieobecnosci ; 32uczniow
1b- 405 nieobecnosci ; 30uczniow
1c- 504 nieobecnosci ; 28uczniow
1d- 486 nieobecnosci ; 27uczniow

1a
180*32kreska ulamkowa 540 = 11% 100%-11%=89%
1b
180*30kreska ulamkowa 405 = 13% 100%-13%=87%
1c
180*28kreska ulamkowa 504 = 10% 100%-10%=90%
1d
180*27kreska ulamkowa 486 = 10% 100%-10%=90%

najnizsza w 1b a najwyzsza w 1c i 1d :) mam nadzieje ze dobrze xd
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:30:59+01:00
NIeobecności:
540 - 1a
405 - 1b
504 - 1c
486 - 1d
Ilość uczniów w klasie:
32 - 1a
30 - 1b
28 - 1c
27 - 1d
Ile powinno być obecnych:
180 dni * 32 uczniów = 5760 - 1a
180*30=5400 - 1b
180*28=5040 - 1c
180*27=4860 - 1d
Ile było obecnych:
5760 - 540 = 5220 - 1a
5400*405=4995 - 1b
5040-504=4536 - 1c
4860-486=4374 - 1d
Frekwencja:
5220/5760*100%=91% - 1a
4995/5400*100%=92,5% - 1b
4536/5040*100%=90% - 1c
4374/4860*100%=90% - 1d

Odp: Najmniejsza frekwencja była w klasach 1 c i 1d a największa w klasie 1b.
6 4 6