Zasadzil dziadek rzepki w ogrodzie.
Chodził te rzepki podlewać co dzień.
⅝ rzepek wyrosło krzepkich,
z czego 2 procenty to wilekie rzepki.
Dziadkowe rzepki wielkie i krzepkie
-jaki to procent plantacji rzepki?

Ps Błagam zeby nie wpisywac samych wynikow tylko ROZWIAZANIE !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:25:34+01:00
X - wszytskie rzepki
5/8 = 0,625
wiekie 2%=0,02

0,625x*0,02=0,0125x = 1,25%

Jest 1,25% plantacji rzepki

2009-11-19T20:26:29+01:00
5/8 = 0,625 = 62,5% - rzepki krzepkie
2%=0,02 - rzepki wielkie

0,625*0,02=0,0125=1,25%

Rzepki wielkie i krzapkie stanowią 1,25% całej plantacji.


;DD
2009-11-19T20:40:41+01:00
X - ilość rzepek zasadzonych przez dziadka
⅝*x - ilość rzepek krzepkich
0.635x - ilość rzepek krzepkich
2% z ⅝*x - ilość rzepek wielkich
0.02*0.625x=125/10000*x=1.25/100*x=1.25%*x

1.25%*x/x=1.25%

Odp.: Jest to 1.25% plantacji rzepki