Odpowiedzi

2009-11-19T20:26:42+01:00
Koła wagonów na stykach szyn stukają głośniej zimą, gdyż szyny zwężają się i odległości między nimi są większe. W lecie przerwy te są małe, więc wagony stukają ciszej.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:27:08+01:00
Głośniej stukają zimą, bo pod wpływem zimna i rozszerzalności temperaturowej zwiększają się odstępy między szynami i koło w nie głębiej "wpada". Latem szyny są bliżej siebie, czyli odstęp jest mniejszy.
7 5 7