Odpowiedzi

2009-11-19T20:31:14+01:00
A)pokój w Oliwie:
-oddanie Inflant Szwecji;
-suwerenność Prus;
-zrzeknięcie się tronu szwedzkiego przez Jana Kazimierza
b)pokój w Buczaczu:
-Polska płaci haracz Turcji;
-traci część ziem;
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Elea
  • Początkujący
2009-11-19T20:33:36+01:00
W Buczaczu: 1672
Polska utraciła województwa podolskie, bracławskie i południową część Kijowszczyzny i zgodził się płacić coroczną daninę w zamian za pokój.
w Oliwie : 1660
Król Jan Kazimierz zrzekł się pretensji do tronu szwedzkiego, Szwedzi opuścili Polskę zachowując jednak przeważającą część Inflant.
12 3 12