Odpowiedzi

2009-11-19T20:37:48+01:00
1. mi wyszlo: 6x-10y-9xkwadrat-16xy+13ykwadrat
;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:45:49+01:00
1) (2x - 3y)² - (3x - y)(3x+y)+(x-2y)²-(8x-7y)(-2y) =
4x²-12xy+9y²-(9x²+3xy-3xy-y²)+x²-4xy+4y²-(-16xy+14y²) =
4x²-12xy+9y²-9x²-3xy+3xy+y²+x²-4xy+4y²+16xy-14y² =
-4x²

2) (x² - 1)³ - (x -1)(x² +1)(x+1) + 4x²(x²+1) =
x⁶-3*x⁴*1+3*x²*1-1-(x³+x-x²-1)(x+1)+4x⁴+4x² =
x⁶-3x⁴+3x²-1-(x⁴+x²-x³-x+x³+x-x²-1)+4x⁴+4x² =
x⁶-3x⁴+3x²-1-x⁴-x²+x³+x-x³-x+x²+1+4x⁴+4x² =
x⁶+7x²
1 5 1