KTO PIERWSZY TEN DOSTANIE 60 PUNTKÓW !!!!!!

1.Samolot do Tokio wystartował z Los Angeles 14 Kwietnia o godzinie 10:30, lot trwał 11 godzin o której samolot wyladował w Tokio?
2.Oblicz szerokość geograficzną miejsca w którym słońce góruje w pierwszym dniu lata na wysokości 38*52`
3.W mieście X które leży na 2*E szerokości jest godzina 17:26 która godzina jest w mieście Y=37*E
4.Oblicz różnicę czasu słońca między Berlinem a Nowym Jorkiem.

Bardzo bym prosiła żeby ktoś mi to zrobił :) i przyokazji jakoś przy tym wytłumaczył jak się to liczy i dlaczego tak. Bardzo pilneee!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:29:30+01:00
Tokio: 140*E
Los Angeles: 118*W

Wyleciał z LA o 10.30, leciał 11 godzin czyli kiedy doleciał do Tokio to w LA była 21.30 to w Tokio (140* + 118* = 258* = 17 godzin i 12 minut bo 1* to 4 minuty) była 14.42, 15 kwietnia


2. Musisz podać po której stronie ( północnej czy południowej) słońce góruje. Napisz na pw to rozwiąże i wytłumaczę.

3
2*E - 17.26
37*E - ?

37 - 2 = 35*
35* - x
1* - 4 minuty

x = 140 minut = 2 godziny 20 minut

17.26 + 2godz 20 minut = 19.46

4.
Berlin - 13*W
NJ - 74*W

74* - 13* = 61*

61* = 244 minuty = 4 godziny 4 minuty - o tyle różni się czas
2009-11-19T21:46:43+01:00
1.
Tokio: 140*E
Los Angeles: 118*W


118 + 140=258

1 stopien -- 4 minuty
258 stopni -- x minut

258*4=1032 minut=17h 12 min

10,30 + 11 h= 21,30 w tokio

22.30 + 17.12= 14.42

odp. w tokio była godz 14.42 gdy samolot doleciał na miejsce.


2.
90* - 38,5 +23,5= 51,5 + 23,5= 87*

chyba :/


3.
37* - 2* = 35*

35* - x
1* - 4 minuty

x=35*4=140 min
x = 140 min = 2h 20 min

17.26 + 2h 20 min = 19.46

4.
Berlin - 13*W
NY - 74*W

74* - 13* = 61*

1*-4 min
61*-x min

61 * 4=
244 minuty = 4h 4 min

odp: między Berlinem a NY jest 4h4 min różnicy czasu.
1 1 1