Odpowiedzi

2009-11-19T20:42:47+01:00
Jan Paweł II odbył 100 podróży zagranicznych w tym 9 pielgrzymek do Polski. Jedną z nich była
podróż do Częstochowy w 1979 roku. Miejsce to jest symbolem polskiej tożsamości narodowej. Zwycięstwa w walkach narodowowyzwoleńczych w okresie zaborów, odzyskanie Niepodległości, pokonanie wojsk bolszewickich w 1920 roku, wyzwolenie spod okupacji wojsk hitlerowskich i upadek komunizmu w Polsce przypisuje się wtajemniczeniu Matki Boskiej Częstochowskiej- Patronki Polski. Główne święto obchodzi się 15 sierpnia- Wniebowzięcie NMP i 26 sierpnia uroczystość Matki Boskiej Częstochowskiej. W uroczystościach biorą udział setki pielgrzymów z różnych części Polski. Odbywają się ma obszernym placu na szczycie sanktuarium, gdzie znajduje się ołtarz polowy. Sanktuarium Jasnogórskie kilkakrotnie odwiedzał papież podczas swych pielgrzymek do ojczyzny. Czwartego czerwca 1979 roku w Częstochowie, pielgrzymka dotyczyła pracy i bezrobocia. Papież wygłosił następujące słowa: „Niech będzie ta błogosławiona równowaga pomiędzy każdym ludzkim warsztatem pracy i każdym ludzkim domem. Warsztat pracy jest dla domu, bo dom jest dla człowieka. Dom jest dla człowieka i praca jest dla człowieka. Trzeba, żeby przez człowieka miał swój dom i żeby przez pracę człowiek mógł rosnąc w swoim ludzkim domu.” Dzień później 5 czerwca Karol Wojtyła rozmawiał z ludźmi na temat rodziny: ‘Wiemy, że rodzina jest pierwszą i podstawową ludzką wspólnotą. Jest środowiskiem życia i środowiskiem miłości. Życie całych społeczeństw, narodów, państw, Kościoła, zależy od tego, czy rodzina jest pośród nich prawdziwym środowiskiem życia i środowiska miłości. Wiele trzeba czynić- a nie za wiele znaczy: czynić wszystko, co można, ażeby rodzinie stworzyć po temu warunki. Warunki pracy, warunki mieszkania, warunki utrzymania, opiekę nad poczynającym się życiem, poszanowanie społeczne rodzicielstwa, radość z dzieci, które przychodzą na świat, pełne prawo do wychowania, a zarazem wieloraką pomoc w tym wychowaniu… oto cały wielki, bogaty program, od którego zależy przyszłość człowieka i przyszłość narodu.”, O ładzie moralnym: „Trzeba chronić człowieka przed grzechami, rozwiązłość i nietrzeźwość, bo niosą one ze sobą poniżenie jego godności ludzkiej, a w skali społecznej zawierają nieobliczalne następstwa. Trzeba wciąż czuwać, wciąż budzić ludzkie sumienia, wciąż przestrzegać przed naruszeniem prawa moralnego, wciąż porywać do realizacji przykazania miłości; łatwo, bowiem zakorzenia się w ludzkich sercach wewnętrzna znieczulica.” Ostatniego dnia podróży do ojczyzny, 6 czerwca głównym tematem była młodzież: " Nawet czasem nie zaszkodzi, jak się nad sobą zamyślisz i zmartwisz. Nawet czasem nie zaszkodzi, jak się na siebie zgniewasz. To lepsze, niż gdybyś miał lekkomyślnie przeżywać swoją młodość i gubić wielki skarb, wielki, niepowtarzalny skarb, który w sobie nosisz, którym jesteś ty sam- każdy, każda. Tego nas uczy Chrystus, tego uczy nas Chrystus o każdym z nas, dlatego wam, młodym, nie wolno zgubić Jego wejrzenia, bo jeśli by to się stało, przestaniecie wiedzieć, kim jesteście, przestaniecie odczuwać, jakim skarbem jest każdy z was, życie każdego z was, osobliwość każdego z was- jedyna, niepowtarzalna.” Dzięki tej pielgrzymce wielu ludzi pogłębiło swoją wiarę. Po słowach, które papież powiedział do rodaków: „Nie bójcie się”, w rok później powstała „Solidarność”.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:43:27+01:00
1. Republika Dominikańska (I), Meksyk (I), Bahama - 25 I-1 II 1979 r.
2. Polska (I) - 2-10 VI 1979 r.
3. Irlandia, Stany Zjednoczone (I) - 29 IX-8 X 1979 r.
4. Turcja - 28-30 XI 1979 r.
5. Zair (I), Republika Kongo, Kenia (I), Ghana, Górna Wolta (Burkina Faso)(I),
Wybrzeże Kości Słoniowej (I) - 2-12 V 1980 r.
6. Francja (I) - 30 V-2 VI 1980 r.
7. Brazylia (I) - 30 Vl-12 VII 1980 r.
8. Republika Federalna Niemiec (I) - 15-19 XI 1980 r.
9. Pakistan, Filipiny (I), Japonia, Stany Zjednoczone (II): Guam i Alaska - 16-27 II 1981 r.
10. Nigeria (I), Benin (I), Gabon, Gwinea Równikowa - 12-19 II 1982 r.
11. Portugalia (I) - 12-15 V 1982 r.
12. Wielka Brytania - 28 V-2 VI 1982 r.
13. Brazylia (II), Argentyna (I) - 10-13 VI 1982 r.
14. Szwajcaria (I) - 15 VI 1982 r.
15. San Marino - 29 VIII 1982 r.
16. Hiszpania (I) - 31 X-9 XI 1982 r.
17. Portugalia (II), Kostaryka, Nikaragua (I), Panama, Salwador (I), Gwatemala (I),
Honduras (I), Belize, Haiti - 2-10 III 1983 r.
18. Polska (II) - 16-23 VI 1983 r.
19. Francja (II) - 14-15 VIII 1983 r.
20. Austria (I) - 10-13 IX 1983 r.
21. Stany Zjednoczone (III): Alaska, Korea Południowa (I), Papua-Nowa Gwinea,
Wyspy Salomona, Tajlandia - 2-12 V 1984 r.
22. Szwajcaria (II) - 12-17 VI 1984 r.
23. Kanada (I) - 9-21 IX 1984 r.
24. Hiszpania (II), Republika Dominikańska (II), Puerto Rico - 10-13 X 1984 r.
25. Wenezuela (I), Ekwador, Peru (I), Trynidad i Tobago - 26 I-6 II 1985 r.
26. Holandia, Luksemburg, Belgia (I) - 11-21 V 1985 r.
27. Togo, Wybrzeże Kości Słoniowej (II), Kamerun (I), Republika Środkowej Afryki,
Zair (II), Kenia (II), Maroko - 8-19 VIII 1985 r.
28. Szwajcaria (III), Liechtenstein - 8 IX 1985 r.
29. Indie (I) - 31 1-11 II 1986 r.
30. Kolumbia, Saint Lucia - 1-8 VII 1986 r.
31. Francja (III) - 4-7 X 1986 r.
32. Bangladesz, Singapur, Fidżi, Nowa Zelandia, Australia (I), Seszele - 18 Xl-1 XII 1986 r.
33. Urugwaj (I), Chile, Argentyna (II) - 31 III-13 IV 1987 r.
34. Republika Federalna Niemiec (II) - 30 IV-4 V 1987 r.
35. Polska (III) - 8-14 VI 1987 r.
36. Stany Zjednoczone (IV), Kanada (II) - 10-21 IX 1987 r.
37. Urugwaj (II), Boliwia, Peru (II), Paragwaj - 7-19 V 1988 r.
38. Austria (II) - 23-27 VI 1988 r.
39. Zimbabwe, Botswana, Lesotho, Suazi, Mozambik - 10-19 IX 1988 r.
40. Francja (IV) - 8-11 X 1988 r.
41. Madagaskar, Reunion, Zambia, Malawi - 28 IV-6 V 1989 r.
42. Norwegia, Islandia, Finlandia, Dania, Szwecja - 1-10 VI 1989 r.
43. Hiszpania (III) - 19-21 VIII 1989 r.
44. Korea Południowa (II), Indonezja, Mauritius - 6-16 X 1989 r.
45. Republika Wysp Zielonego Przylądka, Gwinea Bissau,
Mali, Burkina Faso (II), Czad - 25 I-1 II 1990 r.
46. Czechosłowacja (I) - 21-22 IV 1990 r.
47. Meksyk (II), Curacao - 6-14 V 1990 r.
48. Malta (I) - 25-27 V 1990 r.
49. Malta (II): Lupa, Tanzania, Burundi, Ruanda, Wybrzeże Kości Słoniowej (III) - 1-10 IX 1990 r.
50. Portugalia (III) - 10-13 V 1991 r.
51. Polska (IV): część pierwsza - 1-9 VI 1991 r.
52. Polska (IV): cześć druga, Węgry (I) - 13-20 VIII 1991 r.
53. Brazylia (III) - 12-21 X 1991 r.
54. Senegal, Gambia, Gwinea - 19-26 II 1992 r.
55. Angola, Wyspy św. Tomasza i Książęca - 4-10 VI 1992 r.
56. Republika Dominikańska (III) - 9-14 X 1992 r.
57. Benin (II), Uganda, Sudan - 3-10 II 1993 r.
58. Albania - 25 IV 1993 r.
59. Hiszpania (IV) - 12-17 VI 1993 r.
60. Jamajka, Meksyk (III), Stany Zjednoczone (V) - 9-16 VIII 1993 r.
61. Litwa, Łotwa, Estonia - 4-10 IX 1993 r.
62. Chorwacja (I): Zagrzeb - 10-11 IX 1994 r.
63. Filipiny (II): Manila, Papua-Nowa Gwinea (II): Port Moresby,
Australia (II): Sydney, Sri Lanka: Kolombo - 11-21 I 1995 r.
64. Czechy (II), Polska (V) - 20-22 V 1995 r.
65. Belgia (II): Bruksela - 3-4 VI 1995 r.
66. Słowacja (II) - 30 VI-3 VII 1995 r.
67. Kamerun II: Jaunde, Republika Południowej Afryki, Kenia (III): Nairobi - 14-20 IX 1995 r.
68. Stany Zjednoczone (VI) - 4-9 X 1995 r.
69. Gwatemala (II), Nikaragua (II), Salwador (II), Wenezuela (II) - 5-12 II 1996 r.
70. Tunezja: Tunis - 14 IV 1996 r.
71. Słowenia (I) - 17-19 V 1996 r.
72. Niemcy (III) - 21-23 VI 1996 r.
73. Węgry (II) - 6-7 IX 1996 r.
74. Francja (V) - 19-22 IX 1996 r.
75. Bośnia i Hercegowina (I): Sarajewo - 12-13 IV 1997 r.
76. Czechy (III) - 25-27 IV 1997 r.
77. Liban - 10-11 V 1997 r.
78. Polska (VI) - 31 V-10 VI 1997 r.
79. Francja (VI) - 21-24 VIII 1997.
80. Brazylia (IV): Rio de Janeiro - 2-6 X 1997 r.
81. Kuba - 21-26 I 1998 r.
82. Nigeria (II) - 21-23 III 1998 r.
83. Austria (III) - 19-21 VI 1998 r.
84. Chorwacja (II) - 2-4 X 1998 r.
85. Meksyk (IV): Meksyk, Stany Zjednoczone (VII): Saint Luis - 22-28 I 1999 r.
86. Rumunia: Bukareszt - 7-9 V 1999 r.
87. Polska (VII) - 5-17 VI 1999 r.
88. Słowenia (II): Maribor - 19 IX 1999 r.
89. Indie (II): New Delhi, Gruzja - 5-9 XI 1999 r.
90. Egipt: Góra Synaj - 24-26 II 2000 r.
91. Ziemia Święta: Jordania, Autonomia Palestyńska, Izrael - 20-26 III 2000 r.
92. Portugalia (IV): Fatima - 12-13 V 2000 r.
93. Grecja: Ateny, Syria, Malta (III) - 4-9 V 2001 r.
94. Ukraina - 23-27 VI 2001 r.
95. Kazachstan: Astana, Armenia - 22-27 IX 2001 r.
96. Azerbejdżan, Bułgaria - 22-26 V 2002 r.
97. Kanada (III): Toronto, Gwatemala (III): Gwatemala, Meksyk (V): Meksyk - 23 VII-2 VIII 2002 r.
98. Polska (VIII) - 16-19 VIII 2002 r.
99. Hiszpania (V): Madryt - 3-4 V 2003 r.
100. Chorwacja (III) 5-9 VI 2003 r.
101. Bośnia i Hercegowina (II): Banja Luka - 22 VI 2003.
102. Słowacja (III) - 11-14 IX 2003.
2009-11-19T20:56:01+01:00
I pielgrzymka (2-10 czerwca 1979) [po Polsce]

II pielgrzymka (16-23 czerwca 1983) [Warszawa, Częstochowa, Poznań, Katowice, Kraków, spacer po dolinie w Tatrach]

III pielgrzymka (8-14 czerwca 1987) [Warszawa, Lublin, Tarnów, Kraków, Szczecin, Gdynia, Gdańsk, Częstochowa, Łódź, Warszawa]

IV pielgrzymka (1-9 czerwca, 13-20 sierpnia 199) [W Częstochowie na Światowym Dniu Młodzieży]

V pielgrzymka (22 maja 1995) [Skoczów, Bielsko-Białą i Żywiec, pielgrzymka trwała 10h]

VI pielgrzymka (31 maja-10 czerwca 1997) [Wrocław, Legnica, Gorzów Wielkopolski, Gniezno, Kalisz, Zakopane]

VII pielgrzymka (5-17 czerwca 1999) [Gdańsk, Sopot, Pelplin, Elbląg, Licheń, Bydgoszcz, Toruń, Ełk, Wigry, Augustów, Siedlce, Drohiczyn, Warszawa, Sandomierz, Zamość, Radzymin, Łowicz, Sosnowiec, Kraków, Stary Sącz, Wadowice, Gliwice, Częstochowa]

VIII pielgrzymka (16-19 sierpnia 2002) [ostatnia podróż apostolska do ojczyzny. Kraków, prywatne nawiedzenie katedry na Wawelu]