1. Lekcja w polskiej szkole trwa o 12,5 % dłużej , niż w szkole szwedzkiej. Ile minut trwa lekcja w Szwecji

2. Lekcja w polskiej szkole trwa o 10 % krócej niż lekcja w szkole brytańskiej. Ile minut trwa lekcja w Wielkiej Brytanii

Z góry dziękuję i pozdrawiam Weronika .

3

Odpowiedzi

  • mawi
  • Rozwiązujący
2009-11-19T20:45:32+01:00
1.
45min-112,5%
x-100%
x=45min*100%/112,5%
x=40min
2.
45min-90%
x-100%
x=45min*100%/90%
x=50min
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T20:50:07+01:00
1.
100%- 45 min
10%- 4,5 min
1%- 0,45 min
2%- 0,90 min
0,5%- 0,225 min
12,5%- 5,625 min

45+5,625=50,625

2.
90%- 45 min
10%- 5 min
100%- 50 min
2009-11-19T21:03:28+01:00
Ad.1.
45minut - 112,5 %
x - 100%
x = (45 × 100%) ÷ 112,5 % = 40

odp.Lekcja w szkole szwedzkiej trwa 40 minut.

ad.2.

45 minut - 90%
y - 100%
y= (45 × 100%) ÷ 90% = 50

odp.Lekcja w Wielkiej Brytani trwa 50 minut.