1)Kamil,Sylwia,Paweł i Piotrek zjedli ogromną pizzę
Kamil zjadl 1/3,Sylwia 1/6, Paweł 1/4całej pizzy, a Piotrek resztę Jaką częśc pizzy zjadl Piotrek?

2)Asia zerwala 10 żółtych tulipanów i 6 tulipanówinnego koloru. Połowe kwiatów każdego koloru zaniosła babci

a)to wiem
b)Jaką częścią wszystkich kwiató są żółte tulipany?
c)Jaką częśĆ wszystkich kwiatów Asia dała babci?
d)Asia wstawiła do wazonu w pokoju siostry 2/5 tulipanów żółtych i 1/3 pozostałych tulipanów innego koloru.Ile tulipanów zaniosłą Asia dla siebie? Jaka to CzęśĆ wszystkich zerwanych tulipanów?

3)Basia przygotowala koktajl owocowy.Sporządziła go, dodając 3/4 1 przecieru malinowego do 1 i 1/2 zsiadłego mleka.Następnie postanowila przelaĆ koktajl do czterech słoików. Jeden słoik ma pojemnośĆ3/4 1Drugi 1/2 ! a dwa pozostałę po 2/5 1. Czy koktajl zmiesci sie w przygotowanych sloikaach?

4)Europa zajmuje około 1/50 powirzchni Ziemi, a pozostale kontynenty okolo 57/100
Jaką częśĆ powierzchni Ziemi zajmuja morza i oceany?

Prosze o szybko odpowiedz!!

3

Odpowiedzi

2009-11-19T20:57:04+01:00
1.sprowadzasz wszystko do wspolnego mianowsnika
4/12 + 2/12 +3/12= 8/12
12/12 - 8/12 = 4/12 = 1/3
odp:piotrek zjadł 1/3 pizzcy
2.wszystkich tulipanow bylo 16 (10+6)
zoltych-10
tulipanowe-6
b)Tulipanow zolte to 10/16 wszystkich tulipanow
c) Asia zanosi babci 8/16 wszystkich tulipanow
d) 2/5 z 10 = 4 tulipany zolte
1/3 z 6 = to 2 tulipany tulipanowe
Jezeli Asia dala babci 8 a siostrze 6 to jej zostalo 2 tulipany
Asia dala siostrze 6/16 wszystkich tulipanow a razem z oddanymi babci 14/16 wszystkich tulipanow
3.nie umiem
4.trzeba dodac obszar europy do reszty kontytentow
2/100 (musi byc wspolny mianow) + 57/100 = 59/100
100/100-59/100+ 41/100
wody zajmuja 41/100 powierzchni ziemi
1 3 1
2009-11-19T21:00:17+01:00
Kamil 1/3
Sylwia 1/6
Paweł 1/4
Piotrek ?

SPROWADZAMY DO WSPÓLNEGO MIANOWNIKA . czyli 12 :)

4/12 Kamil
2/12 Sylwia
3/12 Paweł

Piotrek :
12/12-(4/12+ 2/12 + 3/12)=12/12 - 9/12 = 3/12

Piotrek zjadł 3/12 pizzy ;)

2 zadanie

b) 10/6 czyli 1 i 4/6
c) 8/16
d) znów sprowadzamy do wspólnego mianownika
2/5 i 1/3 czyli 15 wspólny mianownik

6/15(4 tulipany)+ 5/15( 2 tulipany) = 11/15(6 tulipanów)
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:05:03+01:00
1)x- część zjedzona przez Piotrka
1/3=4/12
1/6=2/12
1/4=3/12
x=1-9/12
x=3/12=1/4

2)
b)10+6=16
tulipany = 10/16=5/8=0,625
c)1/2*(10+6)=1/2*16=8
d)1/2*10=5
2/5*5=2 zostawiła siostrze żółtych
1/2*6=3
1/3*3=1 zostawiła siostrze innego koloru
(5-2)+(3-1)=3+2=5 zaniosła do siebie
5/16 stanowiły zerwanych tulipanów


3)
3/4+1 1/2=3/4+3/2=3/4+6/4=9/4 l = 2,25 l
3/4+1/2+2/5+2/5 = 0,75+0,5+0,4+0,4 = 2,05
Koktajl nie zmieści się w przygotowanych słoikac


4)
1/50=2/100
x - powierzchnia Ziemi
x-57/100x-2/100x=x-59/100x=41/100x
Morza i Oceany zajmują 41/100 powierzchni Ziemi czyli 41%

Zrobiłam wszystkie zadania :)
Będzie mi miło jeśli oznaczysz moją odpowiedź jako najlepszą.
1 5 1