Odpowiedzi

2009-11-19T21:06:27+01:00
V=60km/h=16,6 m/
a=V/t
a=16,6/3=5,53 m/s^2
F=m*a=1000kg*5,53m/s^2=5533 N=5,533kN
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:25:19+01:00
Oblicz wartość siły, która spowodowała rozpędzenie samochodu o masie m=1000 kg, stojącego w miejscu, do prękości V=60 km/h w czasie t= 3s.
t=3s
m=1000 kg
v=60 km/h=16,67m/s≈17 m/s
V=a*t
a=V/t
a=17/6=5,6 m/s²

F=m*a
F=5,6*1000=5600N =5,6kN

1 5 1