Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:03:25+01:00
Objestośc ostrosłupa to 1/3 Pola podstawy * wysokość.

Krawędź stożka podstawy = 3, a jest ich 6 więc w podstawie jest szęściokąt, którego pole liczy sie ze wzoru (3a²√3) / 2

Więc pole podstawy to 27√3/2.
Zatem V = 1/3 * 27√3 / 2 * 10 = 45 √3 cm³ w przybliżeniu to 77,85 cm³
1 litr to inaczej 1 dm³
77,85cm³ = 0,07785dm³ = 0,07785l
2009-11-19T21:22:50+01:00
Pp=3*3*½*6=27cm²

V=⅓*27cm²*10cm=90cm³

90cm³=0,09l

wzór
V=⅓*Pp*H

odp. w naczyniu zmieści się 0,09 litra wody