Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:08:31+01:00
1. Oblicz bok i obwód kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 4 cm.
R=(a√2)/2
4=(a√2)/2
a√2=8
a=8/√2
a=4√2
0b=4*a
Ob=16√2

2.Oblicz promień okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku 6 cm.
R=(a√3)/3

a=6
R=(6√3)/3
R=2√3

3.Oblicz pole koła wpisanego w sześciokąt foremny o boku 3cm.
a=3
r=a
r=3
P=πr²
P=9π
2009-11-19T21:21:55+01:00
1. Oblicz bok i obwód kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 4 cm.
d=a√2
d=1/2R
R=(a√2)/2
4=(a√2)/2
a√2=8
a=8/√2
a=4√2
Ob=4*a
Ob=16√2cm

2.Oblicz promień okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku 6 cm.
R=a√3/3
a=6cm
R=6√3/3
R=2√3cm

3.Oblicz pole koła wpisanego w sześciokąt foremny o boku 3cm.
a=3cm
r=a
r=3cm
P=πr²
P=9π cm²