Plac zabaw w krzałcie trojkata prostokatnego ogrodzono siatka, ktorej 1m biezacy kosztował 7zł. Jak był koszt ogrodzenia, jeżeli jedna z prpzyprostokatnych miala 30 m, a kat pomiedzy tym bokiem trojakta a przeciwprostokatnego wynosi 60 stopni ? (√3 =1,71)

Proszę o jak najszybsze rozwiazanie

3

Odpowiedzi

2009-11-19T21:06:38+01:00
120m * 7 = 840zł

A jak chcesz wiedzieć jak obliczyć długość tego ogrodzenia to pisz na PW ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:10:19+01:00

a,b,c-boki b=2a
a=30m
b=60 (wlasnosci trojkata 30,60,90 stopni)
c=b√3/2
c=51,3m
a+b+c=141,3m
cena za ogrodzenie:
7*141,3=989,1zl
2009-11-19T21:12:35+01:00
Boki tego trójkata:
30m,x,y Kat 60 stopni.
30/y = cos 60 st. = √3/2
y =[30 *2]/√3 =[ 60*√3]/3 = 20*√3
x² = y² - 30²
x² = (20*√3)² - 900 = 400*3 - 900 = 300 = 100*3
x = 10*√3
Obwód =30 +20*√3 + 10*√3 = 30 + 30*√3 = 30 +30*1,73 =
= 30 +51,9 = 81,9
Obwód = 81,9 m
Koszt = 81,9 * 7 =573,3
Odp. Koszt ogrodzenia to 573,30 zł.
1 1 1