Akwarium ma długość 100cm. Odległość przedniej i tylnej szyby akwarium równa jest połowie długości. W przedniej części zbiornik posiada wcięcia które widziane z góry tworzą trójkąt równoramienny, o długości ramion wynoszącej 2/5 szerokości. Podaj obwód figury, która jest podstawą akwarium. Zrobiłem nawet rysunek pomocniczy, jednak nie potrafie tego obliczyć. Proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

2009-11-19T21:45:08+01:00
100cm-dlugosc
50cm-polowa
4*50=200 - obw jednego kwadrata :)
2*200=400- obw 2kwadratow
2/5*50=10 - dlugosc ramienia wyciecia
10*3ramiona=30-obw jednego calego wyciecia
2*30=60 -obw 2wyciec
400-60=340 -obw akwarium
:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:49:10+01:00
A=20cm
b=50cm-20cm=30cm
c=100cm-2×a=100cm-40cm=60cm

Obliczenia dot.trójkąta równoramiennego.
x-przeciwprostokątna
20²+20²=x²
400+400=x²
800=x²
20√2=x

Obw= 100cm+ 30cm+ 30cm+ 60cm+ 20√2+ 20√2= 220 + 40√2
1 5 1