Rozpoznaj i nazwij opisane elementy komórkowe tkanek oraz podaj nazwę tkanki, której częścią jest opisany element komórkowy.

a/ komórka wyspecjalizowana w odbieraniu i przetwarzaniu i przewodzeniu impulsów
b/ komórka niedzieląca się , leżąca w obrębie jamki, całkowicie otoczona substancją wysyconą solami mineralnymi , głównie wapnia
c/ bezbarwne, róznokształtne fragmenty cytoplazmy dużych komórek szpikowych uwalniające czynnik krzepnięcia

3

Odpowiedzi

2009-11-19T21:20:46+01:00
A) neuron
b) komórka kostna
c)trombocyty, fibryna
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:22:23+01:00
A) jestem pewna że jest to komórka nerwowa (neuron) jest to tkanka nerwowa
b) jest to tkanka kostna, komórka kostna czyli blaszka kostna
c) wydaje mi się że to krew - czyli tkanka płynna komórka krwi a dokladniej płytki krwi

mam nadzieje że dobrze ;)
myślę, że Ci pomogłam ;)
powodzenia z biologią ;***
1 5 1
2009-11-19T23:21:18+01:00
A) komórka nerwowa (neuron) - tkanka nerwowa
b) komórka kostna (osteon)- tkanka kostna
c)trombocyty, czyli płytki krwi - tkanka łączna,krew