Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:16:46+01:00
Moim zdaniem bardzo duże znaczenie dla powodzenia rzymskich wojen miała doskonała taktyka i zawodowy korpus średniego szczebla. Armia rzymska okresu republiki i pryncypatu przypominała nowożytną armię Napoleona. Sama idea Legionu jako samodzielnej jednostki operacyjnej jest odpowiednikiem napoleonskiego korpusu czy współczesnej dywizji. Organizacja legionu z podziałem na jednostki wyspecjalizowane w okreslonych zadanich, w razie konieczności potrafiące działac samodzielnie - to wszystko jakożywo przypomina armie nowoczesną. Rzymska logistyka ?? Nie spotkałem się (ale nie jestem specjalisą) przy opisach rzymskich podbojów z opisem jakichs poważnych problemów zaopatrzeniowych(vide wyprawa Aleksandra Wielkiego). Praktycznie nie zdażały się problemy natury epidemiologicznej (są tacy którzy twierdzą ze 70% strat liczebnych armii na wojnie do XIX wynikało z chorób).
2 5 2
2009-11-19T21:19:23+01:00
Poniewąz im zylo sie dobrze , praca zolnierza byla opłacalna - dostawili żald oraz z wypraw łupy - wiec ci zolnierze chceli walczyc i byli naparade dobzi
wiem ze krotko , ale wlasnie oto w tym chodzi
2009-11-19T21:27:18+01:00
Podstawą sukcesów była głównie jego armia. Każdy musiał stawić się na wyprawę wojenną, ale sam ponosiła koszty umundurowania i uzbrojenia. Rzymska armia posiadała jedne z najlepszych szyków manipularnych legionów, liczyły one 4200 pieszych i300 jeźdźców. To wkrótce przekształciło się w armię zawodową , która była zdyscyplinowana, wytrwała oraz znakomicie uzbrojona. Doświadczenie żołnierzy i dowódców mi. w budowaniu warownych obozów i zdobywania miast pozwoliło Rzymianom na zwycięstwo.
1 5 1