Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:17:05+01:00
X- cena telewizora przed obniżką

1440 to 90% ceny
x to 100%
x=(1440*100%)/90%=1600 cena telewizora przed obniżką

1600-1440=160 zł tyle zaoszczędzili na obniżce
2009-11-19T21:18:08+01:00
1440zł - 90%
x zł - 100%

90x = 144000 |÷90
x=1600zł

10% × 1600 zł = 160 zł

odp: państwo Lenarowie zaoszczędzili 160zł.
2009-11-19T21:21:28+01:00
Jeśli obniżka była o 10%, to kwota jaką teraz zapłacą to 90% kwoty początkowej.
A więc:
90% = 1440zł
100% = x

x = 100% × 1440zł ÷ 90% = 144000%zł ÷ 90% = 1600

Zaoszczędzone pieniądze to kwota początkowa minus kwota po przecenie:
1600zł - 1440zł = 160 zł.

pozdrawiam