Uwaga! Dużo zadan! 50 punktów (najlepszą) dam tylko tym co zrobili wszytskie zadania!! Nie dam komuś kto nie ma chociarz 1 ...

1.Znajdz liczbę "a",wiedząc że:
a)liczba o 70% mniejsza od "a" jest równa 360
b)liczba 120% większa od "a" jest równa 88

2.
a)Proszek "zwykły" podrożał o 5% i kosztuje teraz 21 zł.Ile kosztował przed podwyżką?
b)Po obniżce cen 10% za kurtkę zapłacono 450zł.Ile kosztowała przed podwyżką?


3.Prawdziwki po uszuszeniu tracą ok.92% swojej masy.Ile kilogramów prawdziwków trzeba zebrac,abyotrzymac 1kg grzybów suszonych?


4.
a)Lekcja w polskiej szkole trwa o 12,5% dłużej niż w szkole szwedzkiej.Ile minut trwa lekcja w Szwecji?
b)Lekcja w polskiej szkole trwa o 10% krócej niż lekcja w szkoel brytyjskiej.Ile minut trwa lekcja w Wielkiej Brytanii?

5.Za telewizor kupiony po dziesięcioprocentwoej obniżce cen państwo Lenarowie zapłacili 1440zł.Ile zaoszczędzili dzięki tej obniżce?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:24:45+01:00
1 .

a)
30%,z,x = 360
360 : 0,3 = 1200

b)
220% z x = 88
88: 2,2=40

2.

a)
1,05 z a = 21
21: 1,05 = 20 zł
b)
10% z a = 450 zł - koszt przed podwyżką
450 :0,9 = 500zł - cena przed obniżką

3 .

0.08 z x = 1 kg.
1: 0.08 = 12,5 kg - trzeba tyle zebrać prawdziwków

4 .

a)
1,125 z x = 45
x = 45 : 1,125 = 40 - lekcja w Szwecji

b)
0,9 z x = 45
45: 0.9 = 50 - lekcja w WB .

5.

90 % z x = 1440 zł
1440 : 0.9 = 1600

1600 - 1440 = 160 zł - oszczędności .



Mam na bank dobrze, bo z zeszytu to . . xD

Licze na naj . :)
2009-11-19T21:26:51+01:00
1.
30%a =360
0,3a=360
a=1200
b) a+120%a=88
2,2a=88
a=40
2.
x-cena przed podwyzką
X+5%x=21
1,05x=21
x=20
b) x-cena kurtki przed obniżką
x-10%x=450
0,9x=450
x=500
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T00:50:30+01:00
1.
a) 360 - 100%
x - 70%
x= 360*70 : 100
x= 25200 : 100
x = 252
b) 88 - 100%
x - 120 %
x = 120*88 : 100
x = 18480 : 100
x = 184,8