Uczniowe prez 8 dni poagali panu Eugeniuszpwi zbierac ziemniaki . Gdyby uczniow było o 5 wiecej wykopki trawły by 2 dni krocej Ilu jest uczyniow??


Osiemnatsu niziołków wielki rów kopało Wtem jeden z zakrzyknał Jest nas tu za mało. Jeszcze 20 h w tym rowie spedizmy wezmijmy jeszcze kilku czas nieco skrocimy I tak własnie zrobili ciezko pracowali a po 8 h ow row wykopali. Ile niziłkow pomogło kolegom?

To jest z teamtu wilkośic odwrotnie proporcjonalne Do dzijs plis

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-14T14:29:03+02:00
1. 8 --- x
6 --- x+5

6/8 (szesc ósmych) = x / x+5 (x przez x + 5)
6x +30 = 8x
30=2x
x=15

2. 18 --- 20
x --- 8

18/x = 9/20
8x = 360
x = 45

P.S. Wydaje mi się, ze tak powino być.. :)
2009-05-14T14:31:43+02:00
1. x- liczba uczniów pomagających zbierać zimniaki przez 8 dni.
5+x- liczba uczniów pomagających zbierać zimniaki przez 6 dni
6*(5+x)=8*x
30+6x=8x
6x-8x=-30
-2x=-30\:(-2)
x=15
Opd Panu Eugeniuszowi pomagało 15 uczniów.

Na drugie nie znam odpowiedzi:(
2009-05-14T14:36:21+02:00
POPRAWILEM 2. CHOCHLIK MI SIE WDAŁ :P
1. Z proporcji odwrotnej x-liczba uczniów

6/8=x/(x+5) // *(x+5)

6x/8+30/8=x
1/4x=15/4
x=15

2. 18 - 20
18+x - 8

144+8x = 360 /:8
x=27 niziołków

Odp. 27 niziołków pomogło kolegom