Odpowiedzi

2009-11-19T21:29:10+01:00
Akcja książki wydanej poraz pierwszy we Włoszech w 1980 a w Polsce w 1987 r. , która stała się bestcellerem w kilkunastu krajach świata toczy się w końcu listopada 1327 roku w jednym z opactw benedyktyńskich, położonym w północnych Włoszech. Do tego nie wymienionego z nazwy klasztoru, leżącego na uboczu szlaków komunikacyjnych przybywa angielski franciszkanin - Wilhelm z Baskerville, ze swym sekretarzem i uczniem, nowicjuszem benedyktyńskim z Melku w Austrii - Adsem, który jest narratorem opowieści; przypuszcza się, że spisał on ją przed swoją śmiercią pod koniec XIV wieku. W tym znanym i bogatym opactwie miało odbyć się ważne spotkanie o charakterze polityczno-religijnym, dotyczące teologicznych kontrowersji na temat ubóstwa Jezusa Chrystusa. Wilhelm i Adso zostają wciągnięci w pewne wydarzenia o charakterze kryminalnym - tuż przed ich przybyciem w opactwie w tajemniczych okolicznościach ginie jeden z mnichów, co pociąga za sobą następne nie wyjaśnione śmierci. Śledztwo prowadzi Wilhelm Baskerville stosując nowoczesne metody dedukcji logicznej, ale morderstwa nie ustają Okazuje się, że klucz do rozwiązania tej kryminalnej zagadki znajduje się w bibliotece klasztornej, a motywy zbrodni posiadają ludzki charakter, i dają się racjonalnie wytłumaczyć. Wielowątkowe dzieło Eco, jest osadzoną w realiach historycznych powieścią (przeniesienie rezydencji papieży z Rzymu do Avinionu) jest utworem współczesnym, w którym wątki: kryminalny i historyczny stanowią pretekst do wypowiadania się przez autora wydanego w Polsce w 1974 r. "Pejzaża semiotycznego" oraz wielu prac naukowych z estetyki (m. in. średniowiecznej) i teorii znaku, (ur. w 1932 w Alessandrii, prof. uniwersytetu w Bolonii, wielkiego pisarza,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T23:29:24+01:00
1.Przyjazd Wilhelma i Adso do opactwa

2.Rozmowa z opatem

3.Badanie tajemniczej śmierci Adelmusa

4.Śmierć Wenancjusza

5.Pójście w nocy do czytelni

6.Znalezienie i roszyfrowanie kodu przez Wilhelma

7.Ucieczka Berengara

8.Pogoń za uciekinierem

9.Adso spotyka młodą dziewczyne

10.Śmierć Berengara

11.Badanie zwłok

12.Znalezienie ukrytego wejścia do bibioteki


Mam nadzieję , że własnie o ot ci chodziłe i , że pomogłam :)