Odpowiedzi

2009-11-19T21:36:01+01:00
Rak żyje w wodach ok. 20 lat.
1. Odcinki ciała:
- głowotułów
- odwłok
- 19 par odnóży połączonych stawami
2. Rodzaje odnóży:
- czułki (zmysł węchu)
- odnóża gębowe (do pobierania pokarmu)
- odnóża kroczne (do poruszania się - pięć par)
- odnóża odwłokowe (do utrzymywania jaj)
- wachlarz - służy do pływania
3. Pokrycie ciała:
- chitynowy oskórek - zwany pancerzem
4. Rozmnażanie
- rozdzielnopłciowe, samica składa ok. 200 jaj i trzyma je pod odwłokiem
5. Narządy zmysłów:
- czułki
- oczy na słupkach
6. Inne cechy raka
- linienie (zrzucanie pancerza)
- wzrost skokowy
- regeneracja odnóży
- symbioza raka pustelnika z ukwiałem
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T22:34:25+01:00
Wpływ wapnia decydujące dla organizmów o silnie zwapniałych skorupach lub szkieletach zewnętrznych .W ubogiej w wapń wodzie np. pancerz raka pozostaje zbyt miękki i kleszcze nie w pełni twardnieją.Ciało pokryte twardym pancerzem podzielone na głowę, tułów – karapaks i odwłok. Głębokość na jakiej przebywa zależy od temperatury wody, żeruje na płyciznach.W zimie nie pobiera pokarmu wcale.Raki szlachetne są bardziej odporne na choroby i dobrze im się żyje w brudnej wodzie tak jak rak pręgowany okazał się odporny na zanieczyszczenia i jest wszystkożerny.
8 3 8