Odpowiedzi

2009-11-19T21:34:27+01:00
24cm=2x+x
3x=24cm
x=8cm

jeden bok 4cm, drugi 8cm
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:36:05+01:00
2x + 2(2x) = 24cm
2x + 4x = 24cm
6x = 24cm /6
x = 4cm

4cm * 2 = 8cm

krótszy bok prostokąta będzie miał 4 cm, a dłuższy 8cm
47 4 47
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T21:37:15+01:00
Prostokatu tu Ci nie narysuje, ale poblicze Ci wymiary bokow i sobie go narysujesz:
Narysuj prostokąt, wiedząc, że jego obwód jest równy 24cm, a jeden bok jest dwa razy krótszy od drugiego boku.
Ob = 24cm = 2a + 2b = 2x(1/2)b + 2b= b + 2b + 3b
24 = 3b
b=8
a=4
Jewde3n bok ma 8cm a drugo 4cm
34 4 34