W klasie 4a jest 27 uczniów, a w klasie 4b jest 25 uczniów. W klasie 4a chłopcy stanowią 4/9 (ułamek) liczby uczniów, zaś w klasie 4b chłopcy stanowią 2/5 (ułamek) klasy. Ile razem chłopców jest w obu klasach? W której z tych klas jest więcej dziewcząt?

3

Odpowiedzi

2009-11-19T21:44:37+01:00
27*4/9=12

25*2/5=10

w obu klasach jest 22 chłopców

27-12=15

25-10=15
w każdej klasie jest tyle samo dziewcząt
2009-11-19T21:45:44+01:00
12/27 - chłopcy w kl. 4a
10/20 chłopcy w kl. 4b

12+10= 22

27-12=15
20-10=10

Odp. W obu kasach jest 22 chłopców. W klasie 4a jest więcej dziewcząt niż w klasie 4b.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:48:46+01:00
DANE:
4a - 27 uczniów w tym 4/9 to chłopcy
4b - 25 uczniów w tym 2/5 to chłopcy

SZUKANE:
Ile jest razem chłopców w obu klasach?
W której klasie jest więcej dziewcząt?

ROZWIĄZANIE:

4/9 × 27 = 12 - ilość chłopców w klasie 4a
27 - 12 = 15 - ilość dziewcząt w klasie 4a

2/5 × 25 = 10 - ilość chłopców w klasie 4b
25 - 10 = 15 - ilość dziewcząt w klasie 4b

12 + 10 = 22

ODPOWIEDŹ:
W obu klasach jest razem 22 chłopców.
W obu klasach jest tyle samo dziewcząt.
1 5 1