Odpowiedzi

2009-11-19T21:50:24+01:00
Punkty A=(1, -2), C=(4,2) są dwoma wierzchołkmi trójkąta równobocznego ABC.
Oblicz wysokosć tego trójkąta.
a=|AC|=√[(4-1)²+(2+2)²]=√25=5
h=a√3/2
h=5√3/2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T21:51:33+01:00
Bok tego trójkąta ma długość:

a = |AC| = √((4 - 1)² + (2 - (-2))²) = √(9 + 16) = √25 = 5

Wysokość trójkąta równobocznego ma długość:

h = a√3 / 2 = 5√3 / 2

Odp. Wysokość tego trójkąta wynosi 5√3 / 2.
2009-11-20T01:20:54+01:00
Punkty A=(1, -2), C=(4,2) są dwoma wierzchołkmi trójkąta równobocznego ABC.
Oblicz wysokosć tego trójkąta.

a=IACI=√9+16=√25=5
h=a√3/2
h=5√3/2
h=2,5√3