Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:05:40+01:00
Przestrzeń jest określana trzema wymiarami.
Tzn, że potrzeba trzech parametrów, żeby JEDNOZNACZNIE określić punkt w przestrzeni.

Natomiast, jeżeli modelujemy zjawisko zmienne w czasie, to potrzebujemy jednoznacznie określić chwilę, w jakim na to patrzymy.

Właśnie do tego służy czwarty wymiar, który jest czasem. Doskonale to widać przy f-cjach falowych.

Pozdrawiam,
M.
2009-11-19T22:08:44+01:00
Czas jest czwartym elementem czasoprzestrzeni i jest on względny. Wydawałoby się, że nie mamy nad nim wpływu. Jednak Albert Einstein udowodnił za pomocą swoich obliczeń, że da się oszukać czas. A mianowicie tym, że jeśli ktoś będzie podróżował z prędkością bliską prędkości światła to jego czas będzie płynął wolniej. W tych czasach jest to udowodnione. To doświadczenie zrobiono na jakiś zwierzątkach które były tego samego wieku, których jedno z nich się szybko przemieszczało a drugie żyło normalnie. I po zakończeniu badania zwierzę które podróżowało było młode a to co było na ziemi stare.
2 5 2