Zaleznosci miedzy wielkosciami : POtrzebna tabelka.Wybieram najlepsza.

Na budowe hali fabrycznej trzeba przeniesc ze stacji 600 ton betonowych segmentow.w tym celu wynajeto 10 5cio tonowych ciezarowek.ile kursow na dworzec musi zrobic kazda ciezarowka?-ile bedzie potrzebymch ciezarowek aby kazda z nich zrobila 8 kursow ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:00:38+01:00
10 * 5 ton = 50 ton ( jeden kurs)
600:50 = 12 kursów
__________________
600 : 5x = 8
120:x=8
x=120:8
x=15
2009-11-19T22:04:25+01:00
600:10=60
60:5=12
Odp1.Każda ciężarówka musi zrobić 12 kursów
600:8=75
75:5=15
Odp2.Potrzebnych będzie 15 ciężarówek
2009-11-19T22:10:33+01:00
Zaleznosci miedzy wielkosciami : POtrzebna tabelka.Wybieram najlepsza.

Na budowe hali fabrycznej trzeba przeniesc ze stacji 600 ton betonowych segmentow.w tym celu wynajeto 10 5cio tonowych ciezarowek.ile kursow na dworzec musi zrobic kazda ciezarowka?-ile bedzie potrzebymch ciezarowek aby kazda z nich zrobila 8 kursow ?

tabelka:
waga segmentów[t]: 600 I 50 I
l
liczba kursów: x I1 I
(10 ciężar. po 5 ton)
x=600*1/50
x=12 kursów

liczba ciężarówek: 10 I y I przewóż 600t
(po 5 ton)
liczba kursów: 12 I8 I

10*12=y*8
150=8y
y=15 ciężarówek
8