Odpowiedzi

2009-11-19T22:01:21+01:00
Z krótszym bokiem 50 stopni a z dłuższym bokiem 40 stopni ponieważ tworzą się trójkąty o równych ramionach więc kąty przy podstawach sa takie same ( zalezności trójkąta równoramiennego)
180 - 80 = 100
100 : 2 = 50

180 - 100 = 80
80 : 2 = 40
26 3 26
2009-11-19T22:02:22+01:00
180°-80°=100°
80°:2=40°
100°:2=50°
Odp: z dłuższym 40°, a z krótszym 50°.
28 4 28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:43:02+01:00
W prostokącie przekątne przecinają się pod kątem 80 stopni. Jaki kąt tworzy przekątna prostokąta z krótszym bokiem, a jaki z dłuższym ?
δ = 80°
α =? kąt jaki tworzy przekątna prostokąta z krótszym bokiem
β =? kąt jakitworzy przekątna prostokąta z dłuzszym bokiem


przekatne i krótszy bok tworzą trójkat równoramienny

Suma katów w tym trójkącie wynosi 180°

2α + 80° = 180°
2α = 180° - 80°
α = 100° :2
α = 50°

α + β = 90°( KAT PROSTY W PROSTOKACIE)
β = 90° - 50°
β = 40°
36 4 36