Odpowiedzi

2009-11-19T22:13:22+01:00
Dzielisz drogę przez obwód danego koła
duże koło
8000 000 / 3828,288=2090
małe koło
8 000 000 / 1754,632=4559
2 3 2
2009-11-19T22:14:31+01:00
Średnica dużego koła = 48cali = 48*25,4mm = 1219,2mm
Średnica małego koła = 22cale = 22*25,4mm = 558,8mm

długość koła dużego:

2πr
r=1/2 średnicy więc:

długość = 2* π *609,6mm
długość = 1219,2 π mm = 3830,23872mm (π = 3,1416)

długość koła małego:

długość = 2* π *279,4mm
długość = 558,8 π mm = 1755,52608mm (π = 3,1416)


8km = 8000m = 800000cm = 8000000mm

Koło duże:
8000000 / 3830,23872mm = 2088,6426 obrotów

Koło małe:

8000000 / 1755,52608mm = 4557,0385 obrotów


Pozdrawiam ;)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T22:27:40+01:00