Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:02:08+01:00
111% * x = 1261
x=1261:1,11
x≈1136zł
2009-11-19T22:04:24+01:00
1261 --- 111 (%)
x --- 100 (%)
x = 1261*100/111 = 1136,04 = po zaokr. 1136 zł.


Sprawdzamy:
1136 * 11% = 124,96
1136 + 124,96 = 1260,96 = po zaokr. 1261 zł.

Przed podwyżką zarabiał 1136zł.
2009-11-19T22:05:23+01:00
1261zł - 100%
x - 11%

1261zl*11% 13871
-------------- = --------zł = 138,71zł ≈ 139 zł
100% 100