W domu wczasowym przebywali na wakacjahc dorosli i dzieci.Męszczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów,kobiety 44% a dzieci było czterdzieści dwoje.Ile osób spędzało wakacje w domu wczasowym;DD



wiem tylko że ma wyjśc 150osób ale nie wiem jakie działanie.

prosze o jaknajszybszą odpowiedź

3

Odpowiedzi

2009-11-19T22:11:08+01:00
X - szukana liczba

x - 0,44x - 0,28x = 42
0,28x = 42
28x = 4200
x = 150

odp: Wszystkich wczasowiczów było 150.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:12:19+01:00
44% - kobiety
28% - mężczyźni
42 - dzieci
44+28=72%
100-72=28%
42 - 28%
x - 100%
x=42*100:28=4200:28=150
2009-11-19T22:14:26+01:00
X-liczba wczasowicow
x - 28%x - 44%x=42
x - 0,72x = 42
0,28x = 42
x = 150