Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:26:33+01:00
A) 5x⁴-5x²=5(x⁴-x²)
5x⁴-5x²=5x⁴-5x²
5x⁴-5x²-5x⁴+5x²=0
redukcja
0=0

b) 8x⁴+x=x(8x³)
8x⁴+x=8x⁴
8x⁴-8x⁴+x=0
x=0
2009-11-19T22:30:12+01:00
Mogę jedynie dodać, że pierwiastki to inaczej obliczanie "x". Zwykłe równania powstają. przenosisz wszystko na lewą strone i przyrównujesz do zera by obliczyc ile wynosi x.
2009-11-19T22:38:32+01:00
A) 5x^4 - 5x^2 =5(x^4 - x^2)
5x^4 - 5x^2 = 5x^4 - 5x^2
x - dowolna liczba rzeczywista
b)
8x^4 + x =x(8x^3)
8x^4 +x = 8x^4
x = 0
1 5 1