PILNIE!!!

każdemu uczniowi pewnej szkoły liczącej 657 uczniów zadano dwa pytania:
1.czy lubisz j.polski?
2.czy lubisz matematykę?
Na pierwsze pytanie ''tak'' odpowiedziało 289 uczniów, a na drugie 278. Odpowiedzi ''tak'' na oba pytania udzieliło 129 uczniów.
Oblicz, ilu uczniów tej szkoły:
a).lubi matematykę a nie lubi j.polskiego
b).nie lubi ani matematyki ani j.polskiego.

2

Odpowiedzi

2009-11-19T22:47:33+01:00
Czesc wspolna to 129 uczniow
najlepiej sobie to rozrysowac za pomoca diagramu , po prostu dwa kolka z czescia wspolna , od ktorej nalezy zaczac

289 - 129 = 160 - liczba uczniow lubiacych tylko matematyke
278 - 129 = 149 - oni lubia tylko polski

wiec a) 160
b) 657 - (289 + 278 odjac czesc wspolna czyli 129 ) = 657 - 438 = 219

PS. dziwne ze za rozwiazywanie tych zadan biora sie ludzie ktorzy nie maja o nich pojecia ... no ale coz .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T23:43:58+01:00
A). 278 - 129 = 149 - oni lubia tylko matematyke


b) 289 + 149 = 438
657 – 438 = 219


wyniki sa w ksiazce z tyłu.