Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T22:34:39+01:00
Kościół św. Karola Boromeusza w Wiedniu (1716-1739, ukończony przez Josepha Emmanuela, syna Johanna), zbudowany na wydłużonym planie centralnym z nawą główną w kształcie elipsy zwieńczoną także eliptyczną kopułą na wysokim bębnie. Kościół poprzedza szeroki, sześciokolumnowy przedsionek zwieńczony tympanonem z dwoma długimi skrzydłami. W końcowych częściach skrzydeł zlokalizowano przejazdy, nad którymi umieszczono wieże. Centralną część fasady dodatkowo flankują dwie dzwonnice wzorowane na rzymskich kolumnach Trajana i Marka Aureliusza. Trzony kolumn pokrywają płaskorzeźby ze scenami z życia św. Karola Boromeusza. Kolumny nawiązują do słupów Herkulesa strzegących zachodnich krańców Europy. Jest to aluzja do zwierzchnictwa dynastii Habsburgów nad innymi władcami Europy.

prosze bardzo :dd ;]
10 4 10
2009-11-19T22:36:38+01:00
Kościół św Piotra i Pawła W kRAKOWIE W OBryłach archiektonicznych swobotnie spiętrzonych w różnorodnych kształatacho jaskrawej polichromii wnetrza. Budowla ta olśniewia widza, oszołomia go przepychem, kontastem, teatralnym efrktem.
3 1 3