Odpowiedzi

2009-11-19T22:46:29+01:00
X+y=48
x+4=3y

x=48-y
48-y+4=3y

x=48-y
52=4y

x=48-y
y=13 (syn)

x=48-13=35 (ojciec)
1 1 1
2009-11-19T22:47:06+01:00
Ojciec 3x+4
szyn x +4
4x+8 to 52
4x to 44
x to 11
44-11to 33 - ojciec
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T23:16:55+01:00
X - wiek ojca , y -wiek syna
mamy
x + y = 48
x +4 = 3*( y +4)
---------------------
x = 48 -y
48 - y +4 = 3y + 12
4y = 40
y = 10
x = 48 - 10 = 38
Odp. Ojciec ma 38 lat a syn 10 lat.
1 5 1