Odpowiedzi

2009-11-19T22:57:37+01:00
A) okręgi się przecinają, mają 2 punkty styczne
b) okręgi są zewnętrznie styczne, mają 1punkt wspólny
c) jeden okrąg leży na zewnątrz drugiego, okręgi nie mają punktów stycznych
d) jeden okrąg leży "wewnątrz" drugiego, nie mają punktów wspólnych

niestety nie udaje mi się dodać załącznika

http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/geom6/geometria6/prezentacja/okrag1b.htm

a) rys.3
b) rys.2
c) rys. 1
d)rys.5
2009-11-19T22:59:01+01:00
A) mają część wspólną ( przecinają się, inaczej mówiąc nachodzą na siebie)
b) są styczne
c) są rozłączne
d)okrąg o środku P zawiera się w okręgu o środku S
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T23:03:38+01:00
5 cm + 7 cm = 12 cm - położenie środków okręgów
a
okręgi przecinają się ponieważ ISPI < 12
b
okręgi są styczne ponieważ ISPI = 12
c
okręgi są oddalone od siebie ponieważ ISPI > 12
d
okrąg o promieniu 5 cm leże wewnątrz okręgu o promieniu 7cm ponieważ
ISPI < 5 < 7