Odpowiedzi

2009-11-19T23:46:54+01:00
X-mniejszy kąt → 4x-większy kąt
x+4x=180st.
5x=180 st.
x=36 st.
4x=144 st.

Odp.:36, 144, 36, 144 (st.)

Pliz uznaj za najlepszą
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T23:47:59+01:00
X + 4x = 180 st.
5x = 180 st.
x =180 st : 5
x = 36 st.
4x = 4*36 = 144
spr. 144 + 36 = 180
Odp.Dwa katy po 36 stopni oraz dwa kąty po 144 stopni.
8 4 8
2009-11-19T23:49:23+01:00
360⁰-suma katów w trapezie
180⁰-suma dwoch kątów w Naszym trapezie-jest to trapez rónoramienny dlatego dwa przecine kąty są równe 180⁰
x- I kąt
Y- II kąt

y=4x
x+y=180⁰

y=4x
x+4x=180⁰

y=4x
5x=180⁰ /:5

y=4x
x=36⁰

y=144⁰ (bo 4x36⁰)
x=36⁰

POZDRAWIAM :)
5 4 5