Odpowiedzi

2009-11-20T09:47:31+01:00
Można go tak nazwać bo dużo dokonał .
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T10:58:32+01:00
Karol Wielki w 768 roku po dziesięcioletnich walkach podbił i nawrócił na chrześcijaństwo Sasów.Był znakomitym organizatorem.Zorganizował wojsko,administracje,dbał o podniesienie gospodarcze kraju, budował miasta,klasztory i pałace.Zakładał szkoły na swym dworze skupiał wybitnych uczonych np.Paweł Diakon i Alkuin,przez co przyczynił się do dźwignięcia Europy zachodniej ze stanu półbarbarzyństwa na poziom wyższej kultury.Dlatego miedzy innymi można go nazwać największym władcą średniowiecznej Europy.
8 4 8